اتاقهای بهداشت مدارس خراسان رضوی ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد
اتاقهای بهداشت مدارس خراسان رضوی ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با افزایش ۲۰۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس استان تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تعداد این اتاقها ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش اخترشرق؛ صفدر سلطانی گفت: شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن بیش از هر زمان اهمیت سلامت و رعایت بهداشت در مدارس را نمایان کرد و خوشبختانه دولت در این زمینه حمایت و همراهی خوبی داشته است.

وی ادامه داد: تعداد مراقبان سلامت استان در حال حاضر ۴۵۰ نفر است که برای جذب سهمیه امسال با توجه به برگزاری آزمون، پس از انجام مصاحبه تعداد ۲۸۳ مراقب سلامت به ظرفیت حوزه بهداشت و سلامت مدارس استان افزوده می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: مراقبان سلامت، بازوان اجرایی برنامه بهداشت مدارس هستند که نقش مهمی در حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان دارند و با ارائه آموزش‌های لازم ازجمله بهداشت فردی، بهداشت روان، بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان، تغذیه دوران بلوغ، بهداشت مواد غذایی و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر به ارتقای ضریب سلامت در مدارس کمک می‌کنند.

سلطانی افزود: انجام به‌موقع و درست معاینات غربالگری‌ها و واکسیناسیون دانش‌آموزان و همچنین آشناسازی والدین با نیازها، مشکلات بهداشتی فرزندان در سنین مدرسه و اهمیت تغذیه در سلامت جسمی و فکری دانش‌آموزان را از دیگر وظایف مربیان بهداشت در مدارس برشمرد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.

منبع: ایرنا

image_printچاپ مطلب

Visits: 6