ابلاغ شیوه‌نامه پیشگیری از بیماری کرونا به صنوف مشهد
ابلاغ شیوه‌نامه پیشگیری از بیماری کرونا به صنوف مشهد

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به‌منظور پیشگیری از کرونا، شیوه‌نامه‌ای برای صنوف مختلف در خصوص رعایت بهداشت فردی و گندزدایی محل، تنظیم و برای هر بخش به‌صورت جداگانه ارسال‌شده است.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس علی‌اصغر حسنی افزود: این شیوه‌نامه برای همه رستوران‌داران، هتلداران، صاحبان فست فودها، محیط‌های کارگری و صنوف خدماتی به‌صورت جداگانه ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مبحث در خصوص پیشگیری از کرونا در محیط‌های صنفی، حفظ سلامت کارکنان و کارگرانی است که در آن محل مشغول کار هستند، بر این اساس این افراد باید بهداشت فردی را رعایت کنند و کارت بهداشت همراه داشته باشند.

وی گفت: متصدی هر واحد صنفی موظف است نظارت داشته باشد تا کارکنان با داشتن علائمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس یا هرگونه علائم سرماخوردگی در محل کار حضور پیدا نکنند.

مهندس حسنی افزود: رعایت مسائل بهداشت فردی ازجمله استفاده از دستکش، روپوش مناسب و ماسک که پیش‌تر هم به کارکنان واحدهای صنفی خدماتی توصیه‌شده بود، در شیوه‌نامه جدید مورد تأکید دوباره قرارگرفته است.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در نانوایی‌ها نیز مانند گذشته لازم است نان توسط نانوا بین مشتریان توزیع شود و همه نانوایی‌ها از دستگاه کارت‌خوان برخوردار باشند تا امکان انتقال آلودگی از طریق اسکناس از بین برود.

وی گفت: در شیوه‌نامه‌های ارسال‌شده نحوه گندزدایی سطوح، میز و سایر وسایل شرح داده‌شده که رعایت این موارد به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند.

مهندس حسنی افزود: برای کسانی که به‌عنوان مصرف‌کننده کالا یا دریافت‌کننده خدمات وارد واحدهای صنفی می‌شوند، لازم است شستن دست‌ها را به‌عنوان مؤلفه ضروری همواره مدنظر داشته باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر رعایت توصیه‌های ذکرشده در شیوه‌نامه‌ها اظهار کرد: مراکز بهداشت آمادگی دارند هر نوع سؤال از سوی واحدهای خدمات رسان و مردم را از طریق شماره ۱۹۰ پاسخگو باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7