آیین یادواره و رونمایی از تندیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلبهار برگزار شد
آیین یادواره و رونمایی از تندیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلبهار برگزار شد

همزمان با اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با حضور مقامات استانی و شهرستان گلبهار، آیین یادواره و رونمایی از تندیس سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلبهار برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در ابتدای این مراسم که با حضور میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، سردار یوسفعلیزاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، دکتر امامی راد نماینده مجلس، دونده فرماندار شهرستان، حجت الاسلام غلامی امام جمعه گلبهار و جمعی از دیگر مسئولین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزبانی شرکت عمران گلبهار برگزار شد، فرماندار گلبهار ضمن خوش آمدگویی و ادای احترام به روح پرفتوح سردار دل ها، به معرفی شهرستان گلبهار و پتانسیل‌های موجود در این شهرستان اشاره نمود و از تمامی سازندگان شهر گلبهار و بالاخص مهندس هومن گریوانی تقدیر و تشکر کنیم.

حجت الاسلام غلامی امام جمعه گلبهار نیز در ادامه این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و درگذشت آیت الله مصباح یزدی، بیان نمود: شهید سلیمانی سردار همه ملت ایران، ملت‌های منطقه و همه انسان‌های آزادی خواه در سراسر جهان است. به گفته مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود.

امام جمعه گلبهار در ادامه اظهار داشت: مجموعه شرکت عمران و به ویژه مهندس هومن گریوانی و سرکار خانم شاهین فر در جهت ساخت تندیس شهید سلیمانی زحمات شبانه روزی بسیاری را متقبل شدند و طبق قولی که داده بودند در سالگرد شهادت سردار دل‌ها این تندیس را آماده کردند، از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی گلبهار نیز به جهت مهیا کردن شرایط نصب این المان نیز تشکر می‌کنم.

در ادامه نیز دکتر امامی راد، نماینده شهرستان‌های چناران، گلبهار و بینالود به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سردار سلیمانی در زمان حیاتشان جریان‌شناس و جریان ساز بود و همچنین در زمان شهادت نیز جریان ساز گردید و قطعا شجاعت و سبک زندگی ایشان الگویی برای ما و آیندگان خواهد بود.

نماینده شهرستان‌های چناران، گلبهار و بینالود در ادامه افزود: در جهت ارتقاء گلبهار به شهرستان از تمامی دست اندرکاران بویژه دکتر دهقان که پرچمدار این اتفاق بودند، فرمانداران، استانداران، مجموعه شرکت عمران و بویژه مهندس گریوانی، شهردار و شورای شهر وقت و همه مسئولین که تاثیرگذار بودند و زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنم.

سردار یوسفعلیزاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در انتهای این مراسم ضمن تسلیت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و درگذشت آیت الله مصباح یزدی، عنوان کرد: مکتب سردار سلیمانی استمرار خواهد یافت و راه و پرچم برافراشته این شهید با قدرت به پیش خواهد رفت. از برگزاری این مراسم و همچنین تهیه تندیس شهید سپهبد سلیمانی تشکر ویژه می‌کنم، ماندگار کردن یاد این شهید عزیز در گلبهار بسیار ارزشمند است.

همچنین در حاشیه این مراسم، به پاس اقدامات و تلاش‌های مهندس هومن گریوانی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران گلبهار لوح تقدیری از سوی نماینده مجلس، فرماندار گلبهار، امام جمعه گلبهار، فرمانده سپاه چناران، شورای اسلامی گلبهار، رئیس داگستری گلبهار، رئیس اموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان گلبهار به مهندس هومن گریوانی اهدا گردید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران گلبهار در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از تمامی مسئولین و مدیران گذشته و فعلی که در جهت ارتقاء گلبهار به شهرستان نقش داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد و بیان نمود: شرکت عمران فقط بازوی اجرایی است و همیشه حمایت‌های دستگاه‌ها و مجموعه‌های دیگر را همراه داشته است، به عنوان کوچک‌ترین عضو این شهر از همه شما تشکر می‌کنم.

لازم به ذکر است؛ رونمایی از تندیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پایان بخش این یادواره بود که با حضور مسئولین در محل میدان غدیر گلبهار صورت گرفت. قابل ذکر است طرح ساخت این تندیس هفت متری به پیشنهاد شرکت عمران شهر جدید گلبهار در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلبهار مطرح و پس از تصویب، در مدت زمان ۹ ماه توسط شرکت عمران گلبهار طراحی و ساخته شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 127