آیین رونمایی از کتاب مسافر سنت در هزاره سوم در مشهد/ بازنمایی چهره روحانیت در مسیر زندگی در کتاب مسافر سنت در هزاره سوم
آیین رونمایی از کتاب مسافر سنت در هزاره سوم در مشهد/ بازنمایی چهره روحانیت در مسیر زندگی در کتاب مسافر سنت در هزاره سوم

نویسنده کتاب مسافر سنت در هزاره سوم گفت: این اثر بازنمایی چهره روحانیت در مسیر زندگی عادی است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین زائری در این آیین اظهار کرد: در این اثر با نوشتن رویدادهای عادی روزانه زندگی بابیان ادبی مناسب تلاش نمودم تا چهره‌ی زندگی یک روحانی عضو جامعه‌ی ایران اسلامی را برای مردم ترسیم نمایم.

وی افزود: این اثر می‌تواند یک منبع قابل‌لمس از زندگی عادی مردم برای آیندگان باشد تا آن‌ها با سبک زندگی ما آشنا شوند چراکه در این اثر از تخیل و به کار بردن اصول خاص رمان‌نویسی استفاده‌نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زائری تصریح کرد: این اثر بدون تعارف و عینی با محتوای داستانی نگاشته شده است تا به‌راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و بیانگر حضور یک روحانی در جامعه باشد.

* مشکلات ارتباطی امروز ما حاصل عدم درک صحیح از مخاطب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زائری خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه از مخاطب درک صحیحی نداریم که این موضوع منجر به بروز مشکلات ارتباطی زیادی می‌شود.

وی افزود: برای حل این مشکلات ارتباطی باید سعی نمود مخاطب و مسائل مرتبط با او را درک نمود و با ایجاد حس متقابل با او صحبت کرد.

زائری بابیان اینکه امروزه با بروز تحول نسلی شاهد تحول در نحوه ارتباطات هستیم؛ خاطرنشان کرد: باید به این فاصله بین نسلی توجه ویژه نمود و تلاش‌های زیادی برای پاسخگویی به این فاصله‌ها با ادبیات متناسب با نسل جدید داشت.

وی تصریح کرد: برای تشویق نسل جدید جهت برقراری ارتباطات دینی باید با روش پیامبر که درواقع صحبت با ادبیات متناسب با هر گروهی بود، استفاده نمود و باید در این راه برای هر زحمتی آمادگی کامل داشت.

لازم به ذکر است؛ این مراسم به همت شهر کتاب مشهد و با حضور جمعی از دوستداران حجت‌الاسلام‌والمسلمین زائری برگزار شد.

خبرنگار: مهدی رضائی

image_printچاپ مطلب

Visits: 11