آیین تجلیل از نجاتگران حیات وحش خلیل آباد برگزار شد
آیین تجلیل از نجاتگران حیات وحش خلیل آباد برگزار شد

طی مراسمی با حضور فرماندار و تنی چند از مدیران ادارات شهرستان خلیل آباد چهار نفر از نجاتگران حیات وحش شهرستان خلیل آباد به مناسبت سیزده اسفند (سوم مارس) روز جهانی حیات وحش تجلیل به عمل آمد.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم قاسم‌پور فرماندار خلیل آباد در این مراسم با بیان اینکه حیات انسان با طبیعت و محیط زیست گره خورده است، عنوان کرد: مشارکت مردمی راه حل نجات محیط زیست است و در این خصوص و به ویژه مسائلی مانند کاهش پسماند این مشارکت لازم و ضروری است.

شفیعیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد در این مراسم ضمن تشکر از مجموعه فرمانداری، آموزش و پرورش و شورای شهر خلیل آباد در برگزاری این آیین در خصوص نجاتگران حیات وحش، گفت: ذکر این نکته ضروری است که مداخله انسان در روند طبیعی حیات وحوش به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و تمام مواردی که نجاتگران منتخب اقدامی انجام داده‌اند مانند نجات چندین قلاده روباه از استخرهای کشاورزی یا نجات و تیمار بره میش وحشی با جراحت شدید یا موارد مشابه دخالت انسانی به عنوان آخرین راه تشخیص داده شده است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال جدا کردن بسیاری از گونه‌های جانوری و پرندگان گاه زخمی از طبیعت یا دست زدن به پرندگانی که از لانه افتاده‌اند یا بره وحوش که ظاهرا توسط والدین رها شده اند، نه تنها کمکی به حیات وحش نیست بلکه باعث لطمه به حیات وحش و طبیعت است.

شفیعیان در پایان خاطرنشان کرد: چهار نفری که به نمایندگی از تمام دوستداران حیات وحش و طبیعت از آن‌ها در این مراسم تجلیل شد هر کدام در حوزه نجات و تیمار حیات وحش همیار این اداره بوده اند.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم از آقایان حسین عباس نژاد (آتش نشان)، حسین عابدینی (فرهنگی)، مجید مسروری (اداره صمت) و محمد مکاریان (کشاورز) تقدیر و تشکر شد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 141