امام جمعه مشهد: آینده جامعه «توسعه عدالت» خواهد بود
امام جمعه مشهد: آینده جامعه «توسعه عدالت» خواهد بود

امام‌جمعه مشهد مقدس گفت: آینده زندگی اجتماعی ما در این کشور «توسعه عدالت» است یعنی زیاده‌خواهی‌ها مورد نفرت مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش اخترشرق و به نقل از مهر؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، با بیان این‌که در دو هفته پیش عرض کردم نسل‌های امروز ما نسبت به انقلاب چهار سؤال دارند، اظهار کرد: در هفته گذشته روی دستاوردهای انقلاب به‌عنوان سالروز پیروزی انقلاب عرض کردم در رأس همه دستاورهای انقلاب، مسئله اقتدار دین و اقتدار اسلام و حاکمیت قدرت دین بر همه معادلات تنظیم‌شده از طرف استکبار جهانی بود.

وی به سؤال چهارم یعنی «آینده انقلاب به کجا می‌رسد» اشاره کرد و ادامه داد: هرکسی آینده انقلاب را در یک‌چیز می‌بیند اما آنچه انقلابی‌ها برای آن انقلاب کردند، «توسعه دین» بود.

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که آینده انقلاب ازنظر قدرت و جهانی‌شدن دین، مسیری بسیار سریع را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز عصر ارتباطات است، مرزهای جغرافیایی کشورها از بین رفته و مرزهای فرهنگی اقوام و ملل دنیا مطرح است که با توسعه ارتباطات، در دسترس مردم جهان قرارگرفته است.

مسابقه تمدن‌ها در قرن ۲۱

وی، رقابت امروز در جهان را «مسابقه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و ایدئولوژی‌ها» دانست و افزود: اینکه هانتینگتون مشاور کاخ سفید می‌گوید «جنگ تمدن‌ها» برای این است که می‌خواهد مسابقه را به جنگ مبدل کنند تا بنای قدرت‌های استکباری در سرکوبی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها قرار بگیرد و تمدن و فرهنگ استکبار بر دنیا حاکم شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: در دنیای امروز، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در دسترس همه جهانیان قرار می‌گیرد و در این مسابقه، برنده تمدن اسلام است.

وی به سخنی از اسحاق رابین مبنی بر سلطه ایدئولوژی‌ها در قرن ۲۱ اشاره کرد و گفت: او می‌گوید قرن ۲۱ قرن زور و پول نیست بلکه قرن فرهنگ و ایدئولوژی است و قوی‌ترین ایدئولوژی‌ها در دنیا ایدئولوژی اسلام است که اگر غرب می‌خواهد آقایی خود برجهان را حفظ کند، باید اسلام را براندازی و نابود کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که توسعه و جهانی‌شدن اسلام به‌وسیله این انقلاب است، یادآور شد: مقام معظم رهبری نهایت نهایت گام دوم انقلاب را ظهور ولایت عظما معرفی کردند.

وی تصریح کرد: آینده انقلاب به‌جایی می‌رود که دیگر مردم مدیریت‌های کلاسیک را قبول نمی‌کنند و به دنبال عمل و مدیریت جهادی هستند یعنی مدیری در جامعه پذیرفته است که جهادی عمل و جهادی مدیریت کند.

آینده جامعه «توسعه عدالت» خواهد بود

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که بستر فرهنگ اجتماعی و سیاسی ما به‌طرف «مدیریت جهادی» پیش می‌رود، اظهار کرد: آینده زندگی اجتماعی ما در این کشور «توسعه عدالت» است یعنی در آینده کشور ما، داشتن‌ها، لذت‌ها، تمام افزون‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها مورد نفرت مردم قرار می‌گیرد.

وی بابیان این‌که آنچه مطلوب جامعه ما هست، حذف همه رانت‌ها و از بین رفتن همه زیاده‌طلبی‌ها است، گفت: مردم دیگر عدالت می‌خواهند و میدان اقتصاد در کشور و جامعه ما، میدان توسعه و گسترش عدالت خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خاصیت سیاسی آینده جامعه ما نیز توسعه مقاومت در استکبارستیزی است، ۸ سال دفاع مقدس مردم ما را مقاوم کرد تا جایی که دشمن را تا ۱۰ متری مرز اسرائیل عقب راندند و رزمندگان ما آنجا ایستادند و با استکبار می‌جنگند.

مقاومت مردم در برابر هجمه‌های اقتصادی

وی به هجمه‌های اقتصادی استکبار به مردم کشور نیز اشاره و بیان کرد: تحریم‌ها و حصرهای اقتصادی مردم ما را ازنظر جریان زندگی مقاوم پرورش داد والان در برابر هر فراز و نشیب اقتصادی، مردم ما مقاوم هستند و این مقاومت مردم ما در استکبارستیزی، تضمین‌کننده و رقم زننده عرصه سیاسی زندگی اجتماعی ما در این کشور خواهد بود.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: همه این‌ها زمینه ظهور امام زمان (ع) را فراهم می‌کند تا این انقلاب، سکوی حرکت و فرج مولایمان حضرت بقیه‌الله قرار بگیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 31