آموزش مدیریت مزارع کلزا برای کلزاکاران نیشابوری
آموزش مدیریت مزارع کلزا برای کلزاکاران نیشابوری

کارگاه آموزشی مدیریت مزارع کلزا با حضور محققین ایستگاه تحقیقات کشاورزی و جمعی از کلزاکاران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ کارگاه آموزشی مدیریت مزارع کلزا با هدف افزایش دانش و آگاهی بهره برداران و افزایش تولید و جلوگیری از عوامل خسارت‌زا با حضورمحققین و تولیدکنندگان این محصول استراتژیک در محل ایستگاه تحقیقات کشاورزی نیشابور و با همت اداره ترویج و آموزش کشاورزی و جهاد کشاورزی بخش مرکزی شهرستان برگزار شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور در این رابطه گفت: با هدف توسعه، ترویج و افزایش سطح کشت و تولید دانه‌های روغنی و خودکفایی در محصول غذایی کلزا، به عنوان یک تکلیف و وظیفه ملی، این مدیریت مبادرت به برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی مرحله داشت کلزا با همکاری محققین ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نموده است.

محمد علی فرهمندراد بیان کرد: هدف از تشکیل این دوره آموزشی افزایش توان دانشی برای هدایت صحیح منابع نیروی انسانی درجهت امنیت غذایی و افزایش تولید و عملکرد می‌باشد.

رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی نیشابور مدرس این کارگاه، در محل ایستگاه تحقیقات شهرستان با حضور کشاورزان و کارشناسان و مروجین پهنه‌ی شهرستان، مطالب خود را ارائه کرد.

داود رودی با آموزش مهمترین توصیه‌های به زراعی و ارائه راهکار در خصوص مصرف بهینه و متوازن کودهای پایه و کودهای ریزمغذی و همچنین محرک‌های رشد در زراعت کلزا، توصیه کودی بر اساس آزمون خاک و تحقیقات محققین این رشته را تاکید کرد.

وی با بیان لزوم استفاده از کودهای دارای مجوز و همچنین از برندهای معتبر و معروف بازار در نظر گرفتن فاکتورهای مهم در زمان توصیه کودی، تاکید بر لزوم توجه به تنش‌های محیطی و عوامل و محدودیت‌های تولید نظیر شوری و قلیاییت، کم آبی و روشهای مبارزه با علف‌های هرز و آفات در شهرستان را به شرکت کنندگان یادآورشد.

در پایان این کارگاه آموزشی، از مزرعه تحقیقی کلزای این ایستگاه بازدید بعمل آمد وبه پرسش‌های تولیدکنندگان پاسخ داده شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 108