آموزش آتش‌نشان‌های تربت‌جام
آموزش آتش‌نشان‌های تربت‌جام

نیروهای آتش‌نشانی تربت‌جام جهت یادآوری و مرور اطلاعات قبلی، نحوه استفاده از ست هیدرولیک را فراگرفتند.

نیروهای آتش‌نشانی تربت‌جام جهت یادآوری و مرور اطلاعات قبلی، نحوه استفاده از ست هیدرولیک را فراگرفتند.

به گزارش اختر شرق؛ آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقدام‌هایی است که به‌منظور رویارویی با آتش به‌وسیله خاموش کردن، کنترل و هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد. هدف‌های آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط‌زیست محسوب می‌شود.

احمد قادری مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌جام  گفت: به‌منظور آماده‌سازی و بروز رسانی اطلاعات آتش‌نشان‌های هر شیفت، هرروزه و در هر شیفت یک موضوع مورد آموزش و یادآوری قرار می‌گیرد.

قادری عنوان کرد: در این آموزش‌ها، نحوه استفاده از وسایل و ابزارآلات امداد و نجات، نحوه مقابله و مهار بحران، استفاده بهینه از زمان در عملیات، نحوه صحیح امدادرسانی سریع به حوادث جاده‌ای، آموزش نجات حادثه دیدگان حوادث ناشی از چاه و ریزش‌های آن، نحوه مهار و زنده گیری حیوانات وحشی مانند مار، رتیل، روباه، شغال و… در منازل مسکونی و محدوده‌های شهری، مهار و اطفاء انواع حریق، آموزش انواع خاموش‌کننده‌ها و نحوه استفاده سریع و بهینه از این خاموش‌کننده‌های مختلف و کلیه مواردی که در زمان امداد نجات، رویارویی با بحران و حریق باید یک نیروی آتش‌نشان آمادگی لازم را داشته باشد، مورد آموزش و بازخوانی اطلاعات قرار می‌گیرد.

مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌جام  در پایان عنوان کرد: زمانی که آتش‌سوزی در مکان خاصی رخ می‌دهد، رویارویی با آن از وظایف سازمان آتش‌نشانی است و مأموران این سازمان خود را در برابر مردم مسئول می‌دانند زیرا امدادرسانی و کمک کردن جزو وظایف اصلی سازمان آتش‌نشانی به شمار می‌رود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2