آغاز کشت دوم ذرت علوفه‌ای در شهرستان داورزن
آغاز کشت دوم ذرت علوفه‌ای در شهرستان داورزن

کارشناس مسئول تولیدات گیاهی داورزن گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول علوفه‌ای با بیش از ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته از سطح ۷۵۰ هکتاری به بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار رسیده است.

به گزارش اختر شرق؛ سعید خسروجردی، کاهش سطح زیر کشت کنجد آبی در شهرستان به دلیل افزایش بیشتر قیمت و بازار ذرت علوفه‌ای در سال جاری و نیز خشک‌سالی‌هایی که منجر به عدم امکان دسترسی به میزان کافی برای آب موردنیاز برای آبیاری مزارع کنجد که اغلب از آب‌های سطحی و رودخانه‌های فصلی تأمین می‌شده است و امسال به‌شدت سطوح این منابع آبی کاهش‌یافته است ازجمله دلایل افزایش ۶۸ درصدی سطح زیر کشت این محصول تابستانه در داورزن دانست.

وی ادامه داد: غالب رقم کشت‌شده در حوزه شهرستان رقم ۷۰۴ برکت جوین است و سایر ارقام بذر کشت‌شده در شهرستان ارقام ۷۰۴ و ماکسیما،NS و x1 هندی نیز با عملکرد قابل قبولی همراه بوده است.

خسروجردی بابیان اینکه کشت این محصول به‌صورت دو بار کشت در شهرستان که کشت اول در اوایل اردیبهشت آغاز و برداشت آن در اواخر تیرماه و در سطح ۸۵ هکتار انجام می‌پذیرد، عنوان کرد: با متوسط برداشت ۵۵ تن در هکتار تولید بیش از ۶۰ هزار تن از این محصول علوفه‌ای مورد انتظار است. از سطح زیر کشت رفته ذرت علوفه‌ای بالغ‌بر ۳۰ در صد به روش آبیاری‌های نوین آبیاری می‌گردد.

کارشناس مسئول تولیدات گیاهی داورزن در پایان خاطرنشان کرد: کشت ذرت علوفه‌ای با توجه به کارایی آب، جزو محصولات تولیدی به‌صرفه اقتصادی محسوب شده که درکشت دوم در اواخر تیرماه و اوایل مردادماه آغاز به کشت و کارشده و در مهرماه نیز آماده برداشت است.

خبرنگار: مهری محمدی خواه

image_printچاپ مطلب

Visits: 84