آغاز مبارزه با آفت شته روسی در بیش از ۲۲ هزار هکتار از کشتزارهای آبی شهرستان مشهد
آغاز مبارزه با آفت شته روسی در بیش از ۲۲ هزار هکتار از کشتزارهای آبی شهرستان مشهد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از مبارزه با آفت شته روسی در سطح ۱۷۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان تاکنون خبر داد که مبارزه شیمیایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش اختر شرق؛ علی ممیزی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در این باره گفت: این آفت بعد از سن گندم دومین عامل تهدیدکننده مزارع گندم و جو است، این آفت علاوه‌بر تغذیه شیره گیاهی با تزریق مواد سمی و محرک در محل‌های تغذیه موجب می‌شود که برگ‌های آلوده به شته در امتداد طولی تا خورده، لوله‌ای شده و قرمز تا ارغوانی رنگ شوند که باعث کاهش محصول و نابودی مزارع می‌شود.

وی با بیان این‌که از کشاورزان خواست تا با همکاری و خدمات‌رسانی و مشاوره کارشناسان این مدیریت به موقع با این آفات مبارزه کنند، عنوان کرد: سطح کشت گندم آبی ۱۱۵۰۰ هکتار، گندم دیم ۱۶۵۰۰ هکتار و جو آبی ۱۲۰۰۰ هکتار و جو دیم ۸۵۰۰ هکتار می‌باشد و تاکنون مبارزه با آفت شته روسی در سطح ۱۷۰۰ هکتار از مزارع گندم شهرستان صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تولید گندم و جو در سال جاری به دلیل حساسیت غلات با توجه به استرس کم‌آبی و استرس تغذیه آسیب نبیند؛ البته عملیات مبارزه با جدیت دنبال می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 82