آغاز لایروبی ۶ کیلومتر از رودخانه تجن در سرخس
آغاز لایروبی ۶ کیلومتر از رودخانه تجن در سرخس

عملیات لایروبی بخشی از رودخانه تجن در محدوده روستای نوروزآباد توسط امور منابع آب سرخس آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدرضا عبادی‌نژاد مدیر امور منابع آب سرخس با اعلام این خبر گفت: هرساله در زمان بارندگی و طغیان رودخانه کشف‌رود مشکلاتی برای کشاورزان منطقه ایجاد و تهدیدی برای روستاهای حاشیه این رودخانه محسوب می‌شود. به همین منظور در راستای اقدامات حفاظت از منابع آب و ساماندهی رودخانه‌ها در دشت سرخس عملیات لایروبی و بازگشایی مسیل‌های شهرستان با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

عبادی‌نژاد خاطرنشان کرد: فاز اول لایروبی رودخانه تجن به طول ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۳۰۰ هزار مترمکعب در حال انجام است که با تامین اعتبارات لازم در ادامه سایر نقاط حساس و حادثه‌خیز این رودخانه در محدوده روستای قاسم آباد هم لایروبی خواهد شد.

مدیر امور آب سرخس ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی، مرزبانی و منابع طبیعی که در انجام رفع تصرفات و لایروبی انهار و رودخانه‌ها همکاری بسیار خوبی با این امور داشتند تصریح کرد: با لایروبی این رودخانه در زمان وقوع سیلاب‌ها، خطرات کمتری زمین‌های کشاورزی و روستاهای واقع در این محدوده را تهدید خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ رودخانه مرزی تجن که از تلاقی دو رودخانه کشف‌رود و هریرود در نقطه مرزی پل‌خاتون تشکیل می‌شود، پس از طی مسیر حدود ۷۰ کیلومتر به کشور ترکمنستان وارد می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 55