آغاز عملیات دستگیری سارقان مسافر نما در مشهد
آغاز عملیات دستگیری سارقان مسافر نما در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد از آغاز عملیات دستگیری عاملان سرقت‌های به عنف از خودروهای مسافربر خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ عباس صارمی در تشریح این خبر گفت: صبح روز گذشته سرقت‌هایی به عنف از رانندگان سه دستگاه خودروی سواری مسافربر به‌فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

فرمانده انتظامی مشهد عنوان کرد: در گزارش سرقت اول، سه مرد ناشناس خودروی سواری شخصی را از میدان پنجراه به‌طور دربست کرایه کرده و با کشاندن راننده به محدوده شهرآباد، در محلی خلوت با تهدید چاقو ۱۱۰ هزار تومان وجه نقد، مدارک شناسایی و کارت‌های عابر بانک را سرقت و پس از بستن دست و پای طعمه خودرو متواری می‌شوند.

سرهنگ صارمی گفت: در گزارش دوم که ۱۱ ساعت بعد به‌فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد دو سارق که به گفته شاکی پرونده ادعا می‌کردند پدر و پسر هستند خودروی سواری شخصی‌اش را در خیابان سجادیه مشهد دربست کرایه کرده و با کشاندن راننده به مکانی خلوت با تهدید قمه مبلغ ۶۰ هزار تومان را به سرقت گرفته و متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی مشهد با اعلام این‌که پس از اعلام این سرقت، سارقان یک دستگاه خودروی سواری شخصی دیگر را نیز دربست کرایه کرده و با کشاندن راننده به اطراف چناران ۲۴۰ هزار تومان با تهدید چاقو از او به سرقت برده‌اند، گفت: هماهنگی‌های لازم از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس برای پیگیری سریع این پرونده‌ها به عمل آمد و فرماندهی انتظامی مشهد عملیات دستگیری عاملان این سرقت‌ها را با توجه به سرنخ‌های به‌دست‌آمده و ترسیم چهره فرضی متهمان در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار کرد: بررسی این سرقت‌ها نشان می‌دهد متهمان، رانندگان خودروهای سواری شخصی را با پیشنهاد کرایه نامتعارف وسوسه کرده و به مناطق خلوت کشانده و مرتکب سرقت شده‌اند.

سرهنگ صارمی گفت: پلیس به اطلاعات دقیقی در پیگیری این پرونده‌ها دست‌یافته و به‌زودی خبر دستگیری عاملان سرقت را به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد اما آنچه باید رانندگان عزیز به‌طورجدی مدنظر قرار دهند این است که به توصیه‌های پلیسی توجه کرده و در ساعات پایانی شب یا اوایل صبح که ترد کمتری در برخی از معابر و خیابان‌ها وجود دارد از سوار کردن افراد ناشناس خودداری کنند و درصورتی‌که فردی را به‌عنوان مسافر سوار کرده و به حرکات و رفتارش مشکوک شدند بلافاصله مقابل اولین مرکز انتظامی و یا تیم‌های گشتی پلیس توقف کنند.

وی به افرادی که دست به این‌گونه سرقت‌ها می‌زنند نیز هشدار داد نظم و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس مشهد است و افرادی که بخواهند آسایش مردم را خدشه‌دار کنند بدانند با برخورد قاطعانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

خبرنگار: یونس ریحانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 23