آغاز عملیات اجرایی فاز یک طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون
آغاز عملیات اجرایی فاز یک طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون

در مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، عملیات اجرایی فاز یک طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون با همت سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ این مراسم همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر با حضور نظری استاندار، چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، دونده فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان شهرستان تایباد همزمان با افتتاح و کلنگ زنی دو پروژه دیگر برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب، عنوان کرد: مرز دوغارون مهمترین نقطه تبادلی ما با کشور افغانستان است که با مشکلات متعددی مواجه بوده که حل آنها در برنامه‌های مسئولان مربوطه قرار دارد.

نظری بیان کرد: بنا بر این است که از مدیریت یکپارچه و هماهنگ مستقر در منطقه مرزی دوغارون استفاده شود که فرمانداری در این راستا تلاش‌های خوبی انجام داده و شاهد برکاتی در این حوزه هستیم و امیدواریم این اقدامات تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: از همه دستگاه‌هایی که در این مجموعه مشغول خدمت هستند انتظار داریم که ضمن انجام وظایف سازمانی با دقت و سرعت بالا و هماهنگی و هم افزایی لازم در جهت ارائه خدمات با سرعت و کیفیت به مردم، تاجران و برادران افغانستانی که این مبادلات را انجام می‌دهند، داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اجرایی شدن دیگر پروژه‌های در دستورکار، اظهار کرد: امیدواریم با انجام اقدامات زیرساختی، مدیریتی و روبنایی، عموم مردم بتوانند از امتیازات، امکانات و ظرفیت‌های ایجاد شده چه درحوزه اشتغال، منافع اقتصادی و خدماتی استفاده کنند؛ بدیهی است که اجرای طرح جامع بازارچه مرزی، باعث ایجاد بستر اشتغال و تامین معیشت پایدار ساکنین دو سوی مرز خواهد شد.

نظری با تاکید بر تسریع در اجرای این پروژه‌ها، گفت: بازارچه‌های مرزی یکی از نمادهای حضور مردمی در فعل و انفعالات و مبادلات مرزی است، لذا وظیفه ایجاد و مناسب‌سازی این زیرساخت را به سازمان همیاری واگذار کردیم تا با سرمایه گذاری، ساخت غرفه‌ها و آماده‌سازی شرایط، مردم بیشتر بتوانند از این امکانات استفاده کرده و ایجاد اشتغال شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم بازارچه مرزی نمونه‌ای از نظر سلامت، مبادلات، سرعت عمل، اشتغال و حضور گسترده مردم داشته باشیم و مبادلات تجاری بین مردم دو کشور به نحو مناسبتر برقرار شود.

استاندارخراسان رضوی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سازمان همیاری شهرداریهای استان، شاهد بهره برداری هرچه زودتر از غرف خرده فروشی بازارچه مرزی در خرداد ماه سال آینده تا به نحو مطلوب امکان بهره‌مندی همه مردم شهرستان از امکانات و ظرفیت‌های ایجاد شده فراهم شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 76