آغاز ساخت۴۷۵ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در نیشابور
آغاز ساخت۴۷۵ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در نیشابور

طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان، کلنگ ساخت ۴۷۵ واحد طرح اقدام ملی نیشابور در انتهای بولوار سردار سلیمانی این شهرستان زده شد و طرح هادی روستای بشرآباد و چند واحد مسکونی محرومان روستایی به بهره برداری رسید.

 به گزارش اختر شرق؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: سالانه در کشور ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نیازمند نوسازی است. در سال ۸۴ حدود ۷ درصد این واحدها در سطح کشور مقاوم‌سازی شده بود و امروز این میزان به ۵۰ درصد رسیده است.

 اکبر نیکزاد افزود: در افق این طرح در سال ۱۴۱۰ هیچ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی نشده در کشور وجود نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: در جلسه آبان‌ امسال شورای عالی مسکن، وام مسکن روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد، بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت سفته زنجیره سه نفره مصوب شد تا در اختیار روستاییان قرار بگیرد اما در تامین ۱۳ درصد یارانه این وام ناهماهنگی‌هایی بین سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی به وجود آمده زیرا در قانون جهش تولید مسکن تصریح شده مهلت تشکیل صندوق ملی مسکن تا سه ماه از زمان ابلاغ قانون آن است ولی تاکنون پنج ماه گذشته است.

وی افزود: به این دلیل پرداخت وام‌ ۲۰۰ میلیون تومانی هنوز عملیاتی نشده و چند بار این‌ موضوع به رئیس‌جمهور گزارش شده است که عملیاتی نشدن این وام موجب بروز خسارت در حوادث قهری می شود‌.

 مدیر بنیاد مسکن نیشابور بیان کرد: افتتاح طرح هادی روستای بشرآباد نیشابور و آغاز بهره‌برداری از شش هزار و هشتصد و بیست و یکمین واحد مسکونی محرومان روستایی استان و هزار و بیست و یکمین طرح هادی روستایی استان در روستای بشرآباد  نیشابور امروز انجام می شود‌.

​ خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 48