آغاز رزمایش پایش و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی در نیشابور و زبرخان/ نیشابور دومین شهرستان صنعتی خراسان رضوی است
آغاز رزمایش پایش و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی در نیشابور و زبرخان/ نیشابور دومین شهرستان صنعتی خراسان رضوی است

رزمایش بزرگ شهید فخری زاده با هدف پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنایع و معادن شهرستان نیشابور با حضور رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی، مدیران شهرک‌های صنعتی، رئیس اداره صنعت و معدن و جمعی از صنعتگران و کارشناسان مربوطه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ رزمایش بزرگ شهید فخری زاده با هدف پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنایع و معادن شهرستان نیشابور با حضور رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی، مدیران شهرک‌های صنعتی، رئیس اداره صنعت و معدن و جمعی ازصنعتگران و کارشناسان مربوطه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور آغاز شد.

رئیس بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: اولین مرحله رزمایش پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی خراسان رضوی در نیشابور برگزار می‌شود.

احسان خانه آباد بیان کرد: در عرصه صنعت و معدن درگیر جنگ بزرگ اقتصادی در حوزه تولید هستیم و ما برای کمک به مسئولان امر که وظیفه پاسخگویی به مردم را دارند، وارد عرصه صنعت شده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ما عارضه‌یابی صنعتی است، خاطر نشان کرد: در پی حل مشکلات سر راه عرصه تولید هستیم که این موضوع با سرزدن به کارخانجات و پایش و رصد عملکرد آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، با استفاده از راه حل‌های موجود و به کمک مدیران استانی این مسائل را رفع می‌کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور با بیان اینکه نیشابور دومین شهرستان صنعتی خراسان رضوی است، اظهار کرد: امیدوارم با این کار جهادی بتوانیم رونق و جهش تولید درسال جهش تولید داشته باشیم

سرهنگ پاسدار علی نیک یاد تصریح کرد: این کار مهم از این مکان که محل اعزام و عروج شهدا است آغاز شد یقینا خداوند و شهدا به این کار برکت خواهند داد.

مدیرعامل شهرک صنعتی خیام گفت: اگر زیرساخت‌هایی ابتدایی ومورد نیاز شهرک‌های صنعتی ساخته شود تا شب عید ۷۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کنم.

سکینه چمبری با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی، گفت: سنگ اندازی‌های دستگاه‌های مرتبط برای تولید به گونه‌ای است که تصور می‌شود برخی چوب لای چرخ تولید می‌گذارند.

مدیرعامل شهرک صنعتی خیام با بیان اینکه در این رزمایش به زیرساخت‌ها توجه شود، مطرح کرد: بنده با ۲۵ سال سابقه کار قول می‌دهم اگر مشکل زیرساخت‌هایی مانند آب برق گاز حل شود تا شب عید ۷۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کنم.

وی ادامه داد: امسال صنعتگران خیلی خوب جلو آمدند و واحدهای زیادی دنبال توسعه هستند.

مدیر شهرک‌های صنعتی نیشابور و فیروزه وزبرخان با بیان اینکه مشکلات شهرک‌های صنعتی به دو دسته ملی و زیرساختی و حمایتی تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار کرد: مشکلات در قسمت ملی شامل تحریم‌ها و رکود هاست که خارج از این جلسه ماست ولی در بحث زیرساخت‌ها می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

حسین سراج گفت: هر کجا که کار انقلاب بر روی زمین مانده بسیج وسپاه آن را به سرانجام رسانده است وما خوشحالیم که در قسمت صنعت هم به کمک ما بیایند.

مدیر شهرک‌های صنعتی نیشابور و فیروزه وزبرخان بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها خدمات دستگاه‌های خدمات رسان باید تا پشت درب شهرک‌ها آورده شود، برای یک خط تلفن وقت یک سرمایه گذار را نباید بگیریم.

وی با بیان اینکه صنعت می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند، گفت: بانک‌ها باید حمایت کننده باشند و در سود و زیان مشارکت کنند نه اینکه تنها به فکر سود خودشان باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: دشمن اقتصاد ما را مورد هجمه قرار داده است از آن جایی که سپاه و بسیج مدافع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هستند این رزمایش می‌تواند گامی برای حل مشکلات باشد.

محمدرضا پورکاویان با بیان این مطلب که شهرک صنعتی عطار با وسعت سه هزار هکتار به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور و نیشابور به عنوان شهرستان صنعتی در خراسان و شرق کشور است، گفت: در سال رونق تولید صدور مجوز پروانه بهره برداری شهرستان نیشابور ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته همچنین فرصت شغلی برای ۳۴۱ نفر به وجود آمد که ۳۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

رئیس کانون بسیج مهندسین نیشابور با بیان اینکه این رزمایش به مدت سه روز از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۶ بهمن ماه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: مصون‌سازی اقتصاد از آسیب تحریم‌ها از طریق رونق تولید داخلی است.

خبرنگار: زهرا بتوئی

image_printچاپ مطلب

Visits: 67