آغاز بکار اولین واحد گلاب‌گیری در شهرستان جوین
آغاز بکار اولین واحد گلاب‌گیری در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: اولین واحد گلاب‌گیری در شهرستان جوین با هدف تولید گلاب، ترویج کشت گل محمدی و افزایش اشتغال‌زایی شروع بکار کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا هاشم آبادی در بازدید از این مجموعه که به همراه فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان جوین انجام شد، گفت: این واحد به همت یکی از کشاورزان پیشرو شهرستان برای اولین بار در شهرستان اقدام به تولید گلاب کرده که امیدواریم با اعطای تسهیلات کم بهره نیز توسعه یابد.

وی با بیان اینکه پنج هکتار از اراضی قابل کشت این شهرستان به گل محمدی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: کشاورزان تا کنون محصول گل محمدی خود را با وجود هزینه های بالای حمل و نقل به شهرستان های مجاور انتقال میدادند که امیدواریم با وجود چنین واحد فرآوری در شهرستان علاوه بر کاهش هزینه ها، سطح زیرکشت این محصول نیز افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اظهار اینکه تشویق و ترغیب مردم برای استفاده از داروهای گیاهی با نظر و مشورت پزشک  بعنوان یکی از راه‌های حفظ سلامتی است، گفت: یکی از روش های متنوعی که ما می توانیم سبک زندگی اسلامی خود را ارتقاء بدهیم استفاده از محصولات طبیعی و باغی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میانگین برداشت از هر هکتار مزرعه گل محمدی یک تن نیز میباشد و پیش بینی می‌شود که امسال پنج تن محصول در مجموع برداشت شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1