آغاز به کار کارخانه قند جوین با حضور معاون وزارت جهاد کشاورزی
آغاز به کار کارخانه قند جوین با حضور معاون وزارت جهاد کشاورزی

آغاز چهل و پنجمین سال بهره برداری کارخانه قند جوین با حضور معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی رقم خورد.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا مهاجر معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت کشت محصولات استراتژیک، گفت: بدون شک کشور عزیزمان ایران با توسعه کارخانجات فراوری نیز ظرفیت خودکفایی در خیلی بخش‌ها مثل شکر را دارد.

مهاجر با اشاره به جهت دهی سرمایه گذاران بخش کشاورزی به ساخت کارخانه‌های فراوری، خاطر نشان کرد: با ترویج کشت محصولات راهبردی و ساخت این کارخانه‌ها نیز می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغالزایی برای جوانان از خروج ارز نیز جلوگیری کرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن بازدید و افتتاح مرکز تولید کالاهای استراتژیک مجموعه کشت و صنعت جوین، مطرح کرد: ساخت دستگاه‌ها و کالاهایی که در اثر تحریم از واردات آن‌ها جلوگیری به عمل آمده نیز پیش نیاز حرکت به سمت خودکفایی است.

مهاجر ضمن بازدید از مزرعه چغندرقند مجموعه کشت و صنعت، عنوان کرد: تولید محصولات استراتژیک تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشورها دارد و به همین منظور برنامه کشورها ابتدا تولید کافی این قبیل محصولات در داخل و پس از آن تولید محصولات دیگر است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا امروز مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در جهت مکانیزاسیون استان هزینه کرده‌ایم و نتیجه آن ارتقای ظریف مکانیزاسیون استان خراسان رضوی به عدد دو میباشد.

غلامحسین ساربان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا امروز تعداد هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه تراکتور و بالغ بر ۱۱هزار دنباله بند در استان خراسان رضوی بین کشاورزان توزیع شده است و هدف ما مسئله محوری بوده است نه تقاضا محوری، به طوری که تلاش کرده‌ایم با هم افزایی هرچه تمام‌تر در تامین امنیت غذایی گام برداریم.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 72