آغاز به کار تنها واحد گلاب‌گیری در شهرستان جوین
آغاز به کار تنها واحد گلاب‌گیری در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: تنها واحد گلابگیری در شهرستان با هدف تولید گلاب و ترویج کشت گل محمدی و از طرفی افزایش اشتغالزایی، در شهرستان جوین همزمان با برداشت گل‌های محمدی شروع به کار کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن بازدید از این مجموعه که با هدف پیگیری مشکلات و بررسی عوامل و موانع تولید از این واحد بازدید کرد.

وی با اشاره به احساس شدید جای خالی صنایع و فراوری محصولات کشاورزی از جمله بسته‌بندی و سردخانه نگه داری محصولات کشاوری در شهرستان، عنوان کرد: به طور قطع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین شده است نیز پیگیری مشکلات موجود در سر راه واحد‌های تولیدی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قارزی با بیان اینکه پنج هکتار از اراضی قابل کشت این شهرستان به گل محمدی اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: کشاورزان تا کنون محصول گل محمدی خود را با وجود هزینه‌های بالای حمل و نقل به شهرستان‌های مجاور انتقال میدادند که امیدواریم با وجود چنین واحد فرآوری در شهرستان علاوه بر کاهش هزینه‌ها، سطح زیرکشت این محصول نیز افزایش یابد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 24