آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی شهرستان رشتخوار
آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی شهرستان رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: برداشت محصول گندم از سطح پنج هزارهکتار ازاراضی کشاورزی شهرستان با میانگین چهارهزارودویست کیلوگرم درهر هکتار آغاز شده است.

محمود اعظمی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از بیست هزار تن گندم در این شهرستان برداشت وتحویل سیلوهای گندم داده شود، عنوان کرد: با شروع فصل خرداد، آغاز برداشت گندم در شهرستان رشتخوار شروع می شود و کلیه عوامل  برداشت با همت مضاعف و تلاش زیاد مشغول برداشت گندم هستند.

 اعظمی با اشاره به اینکه امسال دولت قیمت خرید تضمینی گندم را دوهزاروپانصد تومان به ازای هرکیلوگرم اعلام نموده است، مطرح کرد: کشاورزی شغلی است که در آن نگاه کشاورز، به آسمان است واین بسیار مهم است که انسان روزی خود را از ناحیه لطف خدا و در آسمان‌ها ببیند و زمانی که باران می‌بارد شکرگزار بوده و در خشکسالی دست دعایش به سوی آسمان باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار کشاورزی را کار و شغلی لذت‌بخش‌ توصیف کرد و گفت: ما به کشاورزان امیدوار و ازاین که توکلشان به خدا است و با دستان پرتلاش و بازوان قدرتمند از زمین، باران، امکانات و تجربه، محصول تولید می‌کنند، افتخار می‌کنیم.

اعظمی با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی در یک کشور و این که اگر این امنیت وجود نداشته باشد، دشمنان می‌توانند، فشارهای زیادی را به یک ملت تحمیل کنند، گفت: امام راحل، همواره بر موضوع کشاورزی و اهمیت محصولات غذایی تأکید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری، توجه به این بخش را مهم و جزو اولویت‌ها می‌دانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزی علاوه بر تأثیر به سزایی که در میزان اشتغال، افزایش رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی دارد، در قدرت و پایداری ملی و استقلال یک کشور نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند قدرت چانه‌زنی یک کشور را در دنیا افزایش دهد.

لازم به ذکر است؛ ۴۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی رشتخوار به زیر کشت محصولات باغی و زراعی دارد و هر ساله ۳۵۰هزار تن محصول وارد بازار مصرف می کند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 8