آغاز برداشت کلزا از سطح مزارع شهرستان سرخس
آغاز برداشت کلزا از سطح مزارع شهرستان سرخس

مدیر جهاد کشاورزی سرخس از برداشت ۶۴۰هکتار دانه روغنی کلزا ازسطح مزارع شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد علی رهنما با بیان اینکه در سال زراعی جاری  دو برابر سال گذشته سطح زیر کشت کلزا داریم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی  بارندگی های خوب امسال ووعده بهره مند شدن اراضی کشاورزان از سیلابها وآب سد دوستی، اراضی چکنه وخورده مالک ما رو به کشت دانه روغنی کلزا آوردند که نسبت به سال قبل دوبرابر شده است.

وی افزود: درهمین راستا با تشکیل کلاسهای آموزشی وترویج کشت کلزا خوشبختانه کشاورزان استقبال خوبی داشتند که در کنار آن مشوق های شامل تحویل کود یارانه ای را در دستور کار داشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با بیان اینکه تولید ما دومین جایگاه تولید دانه روغنی کلزا را در سطح استان دارد، خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری ۶۴۰ هکتار سطح سبزداریم  که پیش بینی می شود امسال ۱۲۰۰ تن دانه روغنی کلزا به مراکز خرید تحویل شود.

رهنما با تاکید بر اینکه ما در بحث دانه های روغنی کاملا به واردات نیازمندیم تصریح کرد: از آنجا که کشور نیاز به این دانه های روغنی دارد لازم است کشت های حمایتی را به همراه خرید تضمینی وقیمت آن مد نظر قرار گیرد تا سطح زیر کشت این محصول در منطقه مستعد سرخس که جایگاه مطلوبی دارد افزایش یابد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 3