آغاز برداشت چغندرقند از سطح ۹۲۰هکتار اراضی شهرستان مشهد
آغاز برداشت چغندرقند از سطح ۹۲۰هکتار اراضی شهرستان مشهد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: برداشت چغندرقند از سطح ۹۲۰ هکتار آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمود عبدالهی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ضمن اشاره به اولویت کشت در محصولات استراتژیکی همچون چغندرقند، گفت: تولید محصولات استراتژیک تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین منظور برنامه اغلب کشورها ابتدا تولید کافی این قبیل محصولات در داخل و پس از آن تولید محصولات دیگر است.

عبدالهی عنوان کرد: واردات محصولات استراتژیک علاوه بر آنکه باعث خروج ارز از کشور آن هم در شرایط بسیار سخت تحریم می‌شود، در بحث اشتغالزایی هم مشکلاتی را بوجود می‌آورد بنابراین ضعف در تولید محصولات استراتژیک را باید تا حد امکان کاهش دهیم.

محمود عبدالهی با اشاره به سطح زیرکشت ۹۲۰ هکتاری در سال جاری و افزایش ۱۰۰ هکتار در مقایسه با سال گذشته، گفت: با توجه به میانگین برداشت حدود ۴۵ تن از هر هکتار چغندرقند نیز پیش بینی میشود امسال حدود ۴۵۰۰۰تن محصول چغندرقند بهاره نیر در شهرستان تولید شود.

محمود عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر چغندرقند برداشت شده در این شهرستان به کارخانه قند شیرین تحویل داده شده و درصد اندکی از این محصول به کارخانه‌های قند شهرستان‌های شیروان و تربت حیدریه ارسال می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5