آغاز برداشت و نظارت خوشه‌های طلایی غلات در نیشابور
آغاز برداشت و نظارت خوشه‌های طلایی غلات در نیشابور

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور از برداشت خوشه‌های طلایی مزارع غلات آبی درسطح ۲۶ هزارهکتار شهرستان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد علی فرهمند راد، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این باره گفت: با شروع فصل برداشت غلات در شهرستان نیشابور، گروه‌های نظارت بر نحوه برداشت کمباین‌های غلات تشکیل و بر میزان ریزش‌های احتمالی قسمت‌های مختلف کمباین، ریزش‌های طبیعی (باد، ارقام حساس و…) نظارت و بر اساس دستورالعمل‌های موجود تنظیمات لازم را انجام می‌دهند.

فرهمند راد اعلام کرد: به منظور افزایش بهره وری در واحد سطح، طرح‌های مختلفی از جمله طرح مشارکتی ارقام برای شناسایی و معرفی ارقام پرمحصول، طرح تغذیه گیاهی برای افزایش کمی و کیفی محصول و همچنین طرح خاک ورزی حفاظتی در سطح مزارع شهرستان انجام شده است و پیش بینی می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۱.۴۰۰ از ۲۶ هزارهکتار غلات (گندم و جوآبی) کشت شده، پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط اقلیمی در سال جاری حدود ۷۵هزارتن غلات گندم وجو تولیدی قابل برداشت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه کار برداشت مزارع جو در قسمتهایی از شهرستان ازاوایل خرداد ماه سال جاری شروع شده ودر هفته‌های آتی با ورود کمباین‌های مهاجر به شهرستان به اوج خود خواهد رسید، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش قابل توجه قیمت خرید تضمینی، پیش‌بینی می‌شود که حجم گندم خریداری شده از کشاورزان بیشتر از سال گذشته باشد.

وی با تاکید برتلاش نیروهای آتش نشانی شهرستان در طی زمان برداشت اظهار کرد: کشاورزان باید از مزارع خود تا پایان برداشت مراقبت کامل را داشته باشند تا دچار مشکل حریق نشوند.

فرهمند راد در پایان گفت: کار برداشت توسط ۳۰ دستگاه کمباین بومی و۴۵ دستگاه کمباین مهاجر انجام می‌شود.

لازم به ذکر است؛ چهار مرکز خرید وسیلوی شهرستان فیروزه، جهت خرید وذخیره محصولات کشاورزان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استقرار عاملین ذیحساب وتشخیص آماده فعالیت هستند.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 12