آغاز برداشت محصول از سطح ۵۰۰۰ هکتار باغات پسته شهرستان سبزوار
آغاز برداشت محصول از سطح ۵۰۰۰ هکتار باغات پسته شهرستان سبزوار

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از آغاز برداشت محصول پسته از سطح پنج هزار هکتار باغات پسته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس علی اصغر امانیان با بیان اینکه پسته در میان محصولات صادراتی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و سهم قابل توجه آن از صادرات کشور بیانگر نقش استراتژیک این محصول در اقتصاد کشاورزی است، عنوان کرد: کشور ما جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی این محصول را برای خود فراهم آورده است و در شرایط فعلی جایگزین کردن صادرات محصولات غیرنفتی کشاورزی نظیر پسته به جای درآمدهای نفتی در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار با بیان این مطلب که ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای توسعه باغات پسته شهرستان سبزوار تخصیص یافته است، مطرح کرد: پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۴۵۰۰ تن پسته‌ی خشک برداشت شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر ارقام کله قوچی، بادامی، فندقی و اکبری بیشترین سطح باغات پسته شهرستان را تشکیل می‌دهد، گفت: شرایط اقلیمی مطلوب، تغذیه مناسب، مبارزه با آفات از جمله پسیل باعث افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول نسبت به سال گذشته شده است.

مهندس احمد رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد و تقویت تشکل‌های خصوصی، ارتقاء مکانیزاسیون در باغات، توسعه استفاده از سامانه ضد تگرگ، بکارگیری روش‌های مدرن در احداث باغات، استفاده از روش‌های بیولوژیکی در دفع آفات و شناسنامه دار کردن باغات پسته از سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت باغات پسته‌ی شهرستان سبزوار است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8