آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان جوین
آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: برداشت کلزا از مزارع شهرستان جوین آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اهمیت کشت محصولات استراتژیک و اهمیت تولید و تأمین امنیت غذایی، عنوان کرد: شهرستان جوین به‌عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و همچنین تولیدکننده محصولات استراتژیکی همچون چغندر، کلزا، گندم و جو نقش مهمی در تأمین امنیت غذای نیز دارد.

قارزی با اشاره به اهمیت تولید دانه‌های روغنی و جلوگیری از واردات نیاز کشور از سایر کشورها و به طبع جلوگیری از خروج ارز افزود: تولید دانه‌های روغنی، نقش بسزایی در صرفه‌جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند.

وی ترویج کشت دانه‌های روغنی را با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: دانه‌های روغنی به‌عنوان پایه و ماده اولیه تولید روغن نباتی محسوب می‌شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و درواقع بالا بودن سرانه مصرف خانوار و ضریب بالای مصرف روغن نباتی در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی باعث شده این محصول به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی جامعه در حوزه غذایی بشمار رود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین پیش‌بینی کرد: از سطح ۴۱۵ هکتار باقیمانده با برآورد هر هکتار سه تن و نیم میزان ۱۴۰۰ تن کلزا برداشت خواهد شد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 11