آغاز برداشت خیار گلخانه‌ای در شهرستان جوین
آغاز برداشت خیار گلخانه‌ای در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از آغاز برداشت خیار گلخانه‌ای از سطح ۵۰۰۰ متر مربع در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای است، عنوان کرد: کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه که تمام مراحل رشد گیاه تحت کنترل کامل است باعث افزایش ۱۰ الی ۱۲ برابری عملکرد نیز خواهد شد.

قارزی با اشاره به اینکه در شهرستان جوین سه واحد گلخانه کشت خیار در مجموع به مساحت ۵۰۰۰متر مربع در حال فعالیت هستند، گفت: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان جوینی گرایش بیشتری به سمت کشت‌های گلخانه‌ای داشته باشند.

فاطمه صابری نسب، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه از هر مترمربع گلخانه به طور متوسط ۲۵ الی ۳۰ کیلو محصول خیار برداشت می‌شود و این در حالیست که در فضای باز در هر متر مربع پنج الی هفت کیلو خیار برداشت می‌شود.

صابری نسب با اشاره به اینکه خیار تولید شده در این شهرستان علاوه بر بازار داخل شهرستان نیز به شهرستان‌های مجاور نیز صادر می‌شود، اظهار کرد: کشت این محصول از اوایل اسفند آغاز و برداشت آن پس از گذشت یک دوره ۴۰ روزه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ادامه دارد.

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه‌ای، موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب ذکر و بیان کرد: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزیجات و آلوئه‌ورا عمده محصولاتی هستند که هم‌اینک در گستره ۲۵ هزار مترمربعی واحدهای گلخانه‌ای جوین تولید می‌شوند.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در مقطع فعلی یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مسیر تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی نیز باید تمرکز خود را بر رشد اقتصادی اشتغال‌زا معطوف کنیم.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 81