آغاز برداشت جو در شهرستان جوین
آغاز برداشت جو در شهرستان جوین

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین از آغاز برداشت جو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ عبداله آرین، معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اهمیت غلات و الزام ترویج این نوع کشت از آغاز برداشت جو در این شهرستان خبر داد.

آرین با اشاره به اینکه امسال پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت جو اختصاص یافته افزود: به لطف خدا امسال وضعیت محصول تولیدی با توجه به وضعیت مناسب بارندگی در شهرستان کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته نیز دارد.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه میزان سطح زیر کشت در مقایسه با سال گذشته تغییر نداشته، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با توجه به خشکسالی‌ها نیز میزان برداشت به شدت کاهش یافته و این در حالی است که امسال با توجه به وضعیت نسبتا خوب بارندگی نیز میتوان به طور متوسط از هر هکتار نیز چهار تن محصول جو را برداشت کرد.

وی ادامه داد: شهرستان جوین به عنوان نگین سبز خراسان رضوی بدون شک نقش بسزایی در تامین نیاز غذایی داشته و وظیفه‌ی ما به عنوان متولی تامین کننده نیاز غذایی نیز فراهم کردن شرایط برای کاشت و داشت و برداشت و ترویج غلات در شهرستان است.

آرین در پایان گفت: با توجه به سطح زیرکشت پنج هزار هکتار پیشبینی میشود از مزراع جو شهرستان نیز بالغ بر ۲۰هزار تن محصول جو برداشت شود.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 19