آغاز برداشت انگور از ۲۱۴۱ هکتار باغات انگور جوین
آغاز برداشت انگور از ۲۱۴۱ هکتار باغات انگور جوین

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: برداشت انگور از سطح زیرکشت ۲۱۴۱ هکتار باغات جوین با پیش بینی برداشت ۱۳ هزار تن آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه برداشت محصول انگور از باغهای زیر کشت در این شهرستان آغاز شده است، عنوان کرد: شهرستان جوین در مجموع دارای۲۱۴۱ هکتار سطح زیرکشت انگور آبی و دیم میباشد که ۲۹۰ هکتار آن با سیستم فراز یا کورتون تجهیز شده و ۶۰ هکتار آن در حال مجهز شدن و آماده‌سازی با سیستم سایبان میباشد.

قارزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳ هزار تن انگور در شهرستان جوین تولید و برداشت خواهد شد، اظهار کرد: بیشترین ارقام کشت شده در این شهرستان در کشت آبی، کشمشی وپیکامی و یاقوتی، ترکمن ۴ و فلیم و در کشت دیم نیز از ارقام دیوانه و کوندوری استفاده میشود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه شهرستان جوین در کشت انگور با سیستم‌های نوین همواره پیشتاز بوده است افزود: این شهرستان در تجهیز باغات انگور به سیستم سایبان با سطح زیرکشت ۶۰ هکتار، رتبه اول در استان را داراست که سعی میشود این سطح بیش از پیش افزایش یابد.

قارزی بیان کرد: با در نظر گرفتن میانگین برداشت محصول از هرهکتار انگور دیم سه تن و در انگور آبی ۱۵ تن نیز، پیشبینی میشود در پایان برداشت حدود ۱۳ هزار تن انگور از سطح زیرکشت ۲۱۴۱ هکتار تولید و برداشت خواهد شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه اجرای سیستم سایبان در باغ‌های انگور موجب ارتقای بهره وری در باغ‌ها می‌شود، اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از تبخیر، کنترل دما و مقاومت در برابر سرما، تگرگ، آفتاب سوختگی و رطوبت از مزایای استفاده از سایبان در باغ‌ها است.

قارزی با اشاره به اینکه ارقام جدیدی همچون فلیم سیدلس یا ترکمن ۴ که در این شهرستان کشت میشود نسبت به سایر ارقام زودتر و در سال سوم به مرحله باردهی می‌رسد، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد محصول انگور تولیدی به شهرستان‌ها و کشور‌های همجوار صادرات می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 22