آشنایی ۳ هزار دانش آموزان با هلال‌احمر در خراسان رضوی
آشنایی ۳ هزار دانش آموزان با هلال‌احمر در خراسان رضوی

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از آشنایی نزدیک به سه هزار نفر دانش‌آموز در سطح استان با جمعیت هلال‌احمر در قالب طرح ماه‌نشان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا معین زاده در جمع خبرنگاران گفت: طرح ماه‌نشان برای آشنایی دانش آموزان با جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود که امسال دومین سال اجرای آن در سطح استان بوده است و ۲۹۷۸ دانش‌آموز از سطح بیش از ۷۰ مدرسه سطح شهرستان‌های استان با جمعیت هلال‌احمر آشنا شده‌اند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بابیان اینکه که از این تعداد ۱۹۴۴ نفر دانش‌آموز دختر و ۱۰۳۴ نفر دانش‌آموز پسر بوده‌اند تصریح کرد: سرفصل‌های آموزشی این طرح شامل، آشنایی با جمعیت هلال‌احمر و صلیب سرخ، آشنایی با تاریخچه و اهداف و اصول هلال‌احمر، آشنایی با تجهیزات امدادی و خودروهای آمبولانس و ست نجات و انبارهای امدادی و اقلام موجود در آن‌ها بوده است.

معین زاده بابیان این‌که هدف از اجرای این طرح آشنایی دانش آموزان با جمعیت و علاقه‌مندسازی آن‌ها جهت عضویت و همکاری بیشتر با هلال‌احمر بود ادامه داد: دانش آموزان نیز در این طرح با یکی از سرفصل آموزشی امداد و کمک‌های اولیه شامل آیتم‌های بانداژ و پانسمان، کنترل خون‌ریزی و اتل بندی، احیای قلبی و ریوی آشنا شده‌اند.

خبرنگار: محمد نصراللهی

image_printچاپ مطلب

Visits: 8