آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا (PCR) کاشمر تاییدیه انستیتو پاستور ایران را دریافت کرد
آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا (PCR) کاشمر تاییدیه انستیتو پاستور ایران را دریافت کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: آزمایشگاه پیشرفته مولکولی تشخیص کرونا شهرستان کاشمر مجوز فعالیت را از انستیتو پاستور ایران دریافت کرد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد جواد یزدانی در این باره گفت: با مساعدت‌های ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونین بهداشتی، درمان، آموزشی و مدیریت روابط عمومی دانشگاه و همچنین خیرین سلامت و پیگیری‌های شبکه بهداشت و درمان و مسئولان شهرستان، آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونای شهرستان کاشمر راه اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان کاشمر با اشاره به اینکه این آزمایشگاه با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال با کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین سلامت شهرستان راه اندازی شد، عنوان کرد: نمونه‌های ارسالی از انستیتو پاستور ایران توسط دو تن از اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری کاشمر، دکترمحسن عارف نژاد و دکترپرستوتاج زاده دکترای میکروبیولوژی انجام شد و جواب‌های ارسالی توسط انستیتوپاستور ایران تایید و مجوز فعالیت را این آزمایشگاه اخذ نمود.

دکتر یزدانی با بیان این مطلب که این آزمایشگاه علاوه بر آزمایشات کووید ۱۹، در آینده برای تشخیص بیماری‌های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: شهرستان کاشمر به عنوان اولین شهرستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آزمایشگاه را راه اندازی نموده است.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه در مرحله نخست، نمونه‌های بیماران شهرستان کاشمر انجام خواهد شد و پس از آن شهرستان‌های همجوار را پوشش خواهد داد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان کاشمر با بیان اینکه از ابتدای شروع کرونا نمونه‌های گرفته شده از بیماران بستری و سرپایی به مشهد ارسال شده است، مطرح کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه، نمونه‌ها در کاشمر آزمایش خواهند شد.

دکتر یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بخاطر دوری مسافت از مشهد و همچنین تعداد زیاد نمونه‌های ارسالی به مرکز استان توسط سایر شهرستان‌ها و همچنین بیمارستانها و مراکز منتخب کرونای مشهد، پاسخگویی آزمایشات ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد انجام می‌شد ولی پس از این مهم، پاسخ دهی آزمایشات در همان روز نمونه گیری انجام خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 27