آزادسازی اراضی کشاورزی از قید ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای نجم بخش تبادکان شهرستان مشهد
آزادسازی اراضی کشاورزی از قید ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای نجم بخش تبادکان شهرستان مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در عملیات وسیعی، ۱۲ بنا، ۵۸ مورد دور دیوار، ۲۱ محوطه، ۴۰ مورد پی کنی، هشت مورد استخر و جمع آوری ۳۰ مورد مصالح اراضی کشاورزی مشهد از قید ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای نجم بخش تبادکان شهرستان مشهد که تحت ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته بود، تخریب شد.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد در این باره عنوان کرد: در عملیات وسیعی، ۱۲ بنا، ۵۸ مورد دور دیوار، ۲۱ محوطه، ۴۰ مورد پی کنی، هشت مورد استخر وجمع آوری ۳۰ مورد مصالح اراضی کشاورزی مشهد از قید ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای نجم بخش تبادکان شهرستان مشهد که تحت ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته بود، تخریب شد.

وی ادامه داد: پس از گشت و مراقبتهای ابتدای سال ۱۴۰۰ که توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد و رئیس اداره امور اراضی مشهد از اطراف شهر صورت گرفت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان متوجه حجم وسیعی از تغییر کاربری‌ها در روستای نجم بخش تبادکان شهرستان مشهد گردید و همین موضوع کافی بود تا طهماسبی زاده را بر آن دارد که از یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری و نسبت به قلع و قمع آثار ایجاد شده از طریق دادستان مرکز استان، معاونین دادستان و شورای حفظ حقوق بیت المال اقدام نماید.

طهماسبی زاده بیان کرد: با توجه به صبغه‌ی حقوقی و اقداماتی که قبلاً در حوزه اعاده حقوق بیت المال در ارتفاعات جنوبی مشهد و دیگر نقاط استان و در ارتباط با دستگاه قضایی و نهادهای انتظامی انجام داده بود و با پیگیری‌های بسیار زیاد با اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال، و مراجع قضایی و انتظامی و با همکاری کارکنان زحمت کش امور اراضی شهرستان مشهد عملیات قلع و قمع را رقم زدند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان این مطلب که در این اقدام نماینده دادستان و مدیر محترم امور اراضی استان همکاران جهاد شهرستان را همراهی می‌کردند، تصریح کرد: در پایان عملیات قلع و قمع، از آن همه دیوار و بنا که می‌خواست ویلاهایی باشد تا جیب مردم ناآگاه و بعضا طماع را به این امید که ویلا را بخرند و به چند برابر قیمت بفروشند فقط تلی از خاک و سیمان و تعداد زیادی تانکرهای مچاله شده و دربهای فلزی در هم پیچیده چیزی بر زمین باقی نمانده بود.

طهماسبی زاده گفت: در طی این عملیات چندساعته که قبل از طلوع خورشید شروع شده بود بنا، ۵۸ مورد دور دیوار، ۲۱ محوطه، ۴۰ مورد پی کنی، هشت مورد استخر وجمع آوری ۳۰ مورد مصالح اراضی کشاورزی مشهد از قید ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای نجم بخش تبادکان شهرستان مشهد که تحت ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته بود آزاد شد.

وی ادامه داد: پایش مزارع و باغات و حفاظت از اراضی کشاورزی، در تعطیلات سال جدید در غالب کشیک‌های نوروزی در این مدیریت انجام گردید.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ضمن بیان این مطلب که مشارکت و نظارت همگانی بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، تصریح کرد: گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی با گشت‌زنی و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی، مزارع و باغ‌ها را رصد و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب برخورد نمودند.

طهماسبی زاده از دهیاران، اعضای شورا و مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز، مراتب را به اداره‌ی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 62