آب‌های وقفی مازاد بر کشاوری آستان قدس به امور گناباد واگذار می‌شود
آب‌های وقفی مازاد بر کشاوری آستان قدس به امور گناباد واگذار می‌شود

حامد حسن‌زاده مدیرعامل سازمان موقوفات و کشاورزی آستان قدس اظهار کرد: این سازمان آمادگی دارد آب‌های وقفی مازاد بر کشاورزی را برای کمک به تأمین آب شرب در اختیار آبفا قرار دهد.

به گزارش اختر شرق؛ در جلسه‌ای که به میزبانی سازمان موقوفات جنوب خراسان آستان قدس رضوی برگزار شد، جواد سالاری سرپرست امور آبفا گناباد با تشریح وضعیت تأمین آب شرب این شهرستان و وجود تنش آبی اظهار کرد:  آستان قدس رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد مذهبی موقوفاتی کشور و جهان اسلام از ابتدای شکل‌گیری همواره مورد توجه ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بوده که تجلی این ارادت اجرای سنت حسنه وقف از سوی علاقه‌مندان به ساحت ائمه اطهار است.

وی افزود: در همین راستا امور آب و فاضلاب گناباد آمادگی دارد در صورت امکان و وجود آب‌های مازاد بر کشاورزی که در اختیار این سازمان قرار دارد، به شبکه توزیع آب تزریق کند تا از مشکلات ناشی از تنش آبی موجود کاسته شود.

حامد حسن‌زاده مدیرعامل سازمان موقوفات و کشاورزی آستان قدس بیان کرد: وقف یکی از ارزشمندترین سنت‌های دین مبین اسلام است که پشتوانه عظیم مادی و معنوی جامعه اسلامی به شمار می‌رود و موقوفات آستان قدس رضوی در شهرستان گناباد، تاریخی ۵۰۰ ساله دارد و مردم این دیار، از دیرباز به این سنت حسنه اهتمام داشته‌اند.

وی افزود: این سازمان آمادگی دارد  آب‌های وقفی مازاد بر کشاورزی را برای  کمک به تأمین آب شرب در اختیار آبفا قرار دهد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6