آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «نبرد انرژی» با مشارکت انتشارات نوید فتح در مشهد برگزار شد
آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «نبرد انرژی» با مشارکت انتشارات نوید فتح در مشهد برگزار شد

آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «نبرد انرژی» با مشارکت انتشارات نوید فتح و با حضور نویسنده اثر و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «نبرد انرژی» با مشارکت انتشارات نوید فتح و با حضور احسان خانه آباد، نویسنده اثر و حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: امروز از کتابی رونمایی می‌شود که اثر متفکری جوان است، جوانی با ایده‌های نو که با نگاهی جدید و قابل تحسین به بیانیه گام دوم انقلاب، گامی موثر در مسیر ایجاد زیر شاخه‌های مناسب نبرد انرژی در عرصه بین الملل برداشته است.
وی با اشاره به اینکه روی دیگر دانایی، توانایی است، تصریح کرد: برای رسیدن به قدرت ابتدا باید دانایی و آگاهی لازم را به دست آورد. به عبارت دیگر ما باید زمینه درک و آگاهی بسیاری از مفاهیم، معارف و مطالبی که نسل جوان در مواجهه با جهان امروز به آن احتیاج دارد را فراهم سازیم. توجه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به منابع مکتوب نیز در راستای افزایش این درک، آگاهی و قدرت تجزیه و تحلیل در نسل آینده ساز و تاثیرگذار کشور است.
سبزیان در پایان اظهار امیدواری کرد که این قبیل برنامه‌ها سرآغازی باشد برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به آن اشاره فرمودند این امر ماموریتی برای نسل دوم انقلاب اسلامی ایران است.

در ادامه احسان خانه آباد، نویسنده کتاب «نبرد انرژی» نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای ایران به دلایلی نامگذاری این کتاب اشاره کرد، گفت: نام کتاب برگرفته از اقدامات آمریکا برای تسلط به جهان به واسطه دستیابی به انرژی اتمی است. در واقع آمریکا به واسطه حاکمیتی که بر منابع انرژی فسیلی و دسترسی آسان به آن دارد سعی دارد تا سایر کشورها را در این حوزه جزء بازماندگان قرار دهد.
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، ایران با ۳۰ میلیون جمعیت بالغ بر ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد، اظهار کرد: در زمان پهلوی آمریکا به واسطه منافع خود از این صادرات استقبال می‌کرد و در خصوص راه اندازی نیروگاه‌های هسته‌ای نیز ایران را تشویق و تجهیز می‌کرد. اما پس از پیروزی انقلاب و به واسطه‌عدم وابستگی نظام جمهوری اسلامی ایران به این کشور و در نتیجه به مخاطره افتادن منافع خود، شروع به مخالفت و تحریمهای شدید کرد.
خانه آباد با اشاره به اینکه جهان، سال ۲۰۴۰ را سال از بین رفتن منابع فسیلی و حرکت جهان به سوی استفاده از منابع هسته‌ای نامیده است، گفت: تغییرات اقلیمی زمین و کاهش منابع فسیلی این مسئله را بوجود آورده که کشورهای جهان در برنامه‌های خود نجات زمین را از اولویتهای مهم خود قرار دهند. به عبارت ساده‌تر اروپا و آمریکا در فکر تغییر تمدن به واسطه تغییر مصرف انرژی هستند حال اگر ایران بتواند در این زمینه موفقیتی را کسب کند بی‌شک موقعیت و قدرت استراتژیک آنان در خاورمیانه و کشورهای جهان سوم از دست خواهد رفت.
وی تصریح کرد: و این باعث نبرد برای بدست آوردن انرژی هسته‌ای و اتمی در جهان می‌شود. ایران امروز به واسطه متخصصین خود توانسته است در زمینه تولید انرژی هسته‌ای مستقل‌تر عمل کند اما تحریم‌های موجود باعث شده است که هزینه این تولید برای ایران گران تمام شود چرا که امروز ما به جای صدور نفت خام و کسب درآمد مجبور به هزینه آن در داخل کشوری هستیم که امروز با ۸۰ میلیون جمعیت صادرکننده تنها ۲میلیون بشکه نفت و بعضا کمتر در جهان هستیم.
خانه آباد در پایان افزود: این در حالیکه است که هزینه تولید انرژی هسته‌ای و اتمی تنها یک سوم انرژی فسیلی است. هدف ابرقدرتهای اروپا و آمریکاعدم موفقیت ایران در تولید انرژی اتمی و در نتیجه تولید یک مصرف کننده عظیم انرژی در ۲۰ سال آینده برای پیشرفت خود است.

گفتنی است، در پایان ضمن رونمایی از کتاب «نبرد انرژی» از این اقدام شایسته احسان خانه آباد با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 17