آئین افتتاحیه یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی
آئین افتتاحیه یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی

آئین افتتاحیه یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ قاسمعلی خدابنده در این مراسم با بیان اینکه اثرگذاری شهدا در جامعه ماندگار است، شهدا به درازای تاریخ تاثیر خود را بر مردم، فرهنگ و اجتماع خواهند گذاشت اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی همه‌ساله یادواره‌های متعددی را در سطوح مدرسه ای، منطقه‌ای و استانی در راستای رسالت خود در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین تکریم خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌کند.

خدابنده مدرسه و کلاس درس را بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: همه شهدا پرورش یافته مدارس بوده اند، اصلی‌ترین مخاطب برگزاری کنگره‌های شهدا، دانش‌آموزان و نسل نوجوان و جوان هستند که باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی افزود: طرح شهیدپژوهی برای نخستین بار در سطح کشور در استان خراسان رضوی آغاز و اتفاقات خوبی را از جمله انتشار و توزیع چندین جلد کتاب با موضوع شهید و شهادت، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارزش‌های دوران دفاع مقدس را رقم زد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه باورها، اعتقادات، ایمان قلبی و درونی است که انسان را به مرتبه‌ای می‌رساند که جانش را نثار دیگران کند و نیاز دیگران را بر نیاز خود ارجح بداند افزود: پاسداشت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار کرد: جان فشانی‌ها و جانبازی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای عملیاتی نمودن استقلال و آزادی میهن به همراه اخلاص، معنویت و ارزش‌های دینی و انسانی رزمندگان، ارزش و جایگاه دفاع مقدس را مضاعف نموده است.

قابل ذکر است در این مراسم که در حرم مطهر رضوی برگزار شد از خانواده معزز شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی، شهید نورالله کاظمیان، شهید حسن رفوئی فریمانی و شهید سید احمد عابدی تقدیر به عمل آمد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 19