گازبهای ۵۹ درصد مشترکان در خراسان رضوی بدون افزایش صادر شد

به گزارش اختر شرق؛ فرشید دشتی در این باره عنوان کرد: مطابق مصوبه هیات وزیران در ۱۶ آذر ماه امسال قبوض گاز مشترکان در ۱۲ پله تقسیم بندی شده که گازبهای کم مصرف‌ها در سه پله اول بدون تغییر صادر شده است.

وی با اشاره به مشارکت مسئولانه و فعالانه مردم در پویش «هر خانه یک اتاق گرم» در پیک سرمای امسال، تصریح کرد: قبوض گاز 59 درصد مشترکان گاز استان بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل صادر شد.

مدیربهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: 31 درصد از مشترکان گاز استان نیز در سه پله دوم جدول مصرفی قرار دارند که با افزایش ۳۰ درصدی قبوض را پرداخت خواهند کرد. دشتی اضافه کرد: تعرفه گاز هشت درصد از مشترکان در سه پله سوم نیز با افزایش ۵۰ درصدی صادر شده است.

دشتی، نظارت و کنترل رفتار پرمصرف‌ها را یک مطالبه عمومی دانست و تصریح کرد: متاسفانه کمتر از دو درصد و به عبارتی ۱.۸ درصد از مشترکان استان به عنوان بسیار پرمصرف‌ها در سه پله آخر جدول قرار دارند. این مشترکان حدود شش درصد کل گاز بخش خانگی را مصرف نموده و میانگین قبوض گاز آنان بالاتر از یک میلیون تومان است.

وی به سیاست حمایتی دولت از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: گازبهای ۱۳۷ هزار مددجوی تحت پوشش نهادهای حاکمیتی که در سه پله اول جدول مصرفی قرار داشتند با رقمی معادل ۳۵ میلیارد ریال رایگان صادر شد. همچنین ۱۰۱ هزار مشترک نیز با مشارکت در پویش «هر خانه یک اتاق گرم» و کاهش مصرف گاز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مشمول قبض رایگان یا تخفیف به ارزش مجموع ۱۳ میلیارد ریال شدند.

مدیربهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی با قدردانی از اهالی رسانه برای اطلاع رسانی دقیق جداول پلکانی گاز گفت: قبلا نیز در مورد افزایش گازبهاء مشترکین پرمصرف اطلاع رسانی گسترده‌ای انجام شده بود.

وی تصریح کرد: مشترکان خانگی می‌توانند از طریق گزینه «جزئیات محاسبه گازبها» در پیامک ارسال شده از نحوه محاسبه قبوض خود مطلع شوند. همچنین سامانه بازرسی و پاسخگویی شکایات شرکت ملی گاز ایران به ‌آدرس s-bazresi.nigc.ir نیز آماده ثبت شکایات می‌باشد.

به گفته دشتی، مشترکانی که مصرف آن‌ها در چارچوب الگوی مصرف است محاسبه گازبهای آن‌ها در سال جاری نسبت به سال قبل تفاوتی نخواهد داشت؛ اما گازبهای مشترکان در سه پله دوم و سوم به ترتیب با ۳۰ و ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. همچنین مشترکانی که در پله‌های ۱۱ و ۱۲ قرار بگیرند، گازبهای آن‌ها به صورت مقطوع به ترتیب برای هر متر مکعب ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود.