معاون حقوق عامه دادستان مرکز خراسان رضوی: موافق شادی بدون خطر و ایمنِ مردم در چهارشنبه آخر سال هستیم

به گزارش اختر شرق؛ سید هادی شریعت یار در جمع مسئولان با موضوع چهارشنبه سوری گفت: با شادی کردن مردم به صورت بدون خطر و ایمن و به دور از رفتارهای خلاف قانون، عرف و اخلاق موافقیم و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با هرگونه اقدامی که منجر به برهم زدن آرامش و امنیت شهروندان محترم، اخلال در نظم و امنیت عمومی جامعه، نقض قوانین، سلامتی و حقوق شهروندان باشد؛ قاطعانه برخورد خواهد شد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی که در جلسه‌ای با موضوع چهارشنبه آخر سال در جمع مسئولان سخن می‌گفت با ارائه گزارشی از وضعیت چهارشنبه آخر سال 1400، عنوان کرد: به دلیل رفتارهای خلاف قانون برخی افراد در چهارشنبه آخر سال گذشته متأسفانه شاهد گلایه‌مندی شهروندان و وارد شدن خسارات جانی، مالی و معنوی به مردم بودیم که از منظر افکار عمومی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: مردم با هنجارشکنی، حرمت شکنی و رفتارهای خلاف قانون، شرع و اخلاق مخالف هستند و ما نیز در راستای دفاع از حقوق عامه موظف به حفظ نظم، آرامش و امنیت شهروندان محترم هستیم.

شریعت یار در خصوص اقدامات انجام شده، گفت: از مدتی قبل تمهیدات لازم طی یک اقدام مشترک جمعی با نهادهای مربوطه اندیشیده شده و وضعیت عمومی در حال رصد است و بر این اساس با تولید کنندگان و توزیع کنندگان، حاملین و نگهدارندگان مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک قاطعانه برخورد خواهد شد و تاکنون نیز تعدادی از این افراد شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی تأکید کرد: ما در شادی‌ها در کنار مردم هستیم و تمام تلاش ما صرف حفظ امنیت و سلامت شهروندان محترم خواهد شد و از شهروندان محترم نیز می‌خواهیم همچون گذشته به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی با موضوع چهارشنبه آخر سال گفت: هر کجا که اقدام به فرهنگ‌سازی از طریق ارتقاء آگاهی‌های عمومی و اقناع کردیم موفق بودیم و در زمینه چهارشنبه آخر سال نیز نیازمند یک اقدام مؤثر و مستمر هستیم و در این راستا رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نقش مهمی دارند.

شریعت یار خاطر نشان کرد: شاه بیت حفظ آرامش و امنیت شهروندان؛ افزایش آگاهی‌های عمومی است و خانواده‌ها نیز نقش مؤثری در نظارت بر رفتار جوانان و نوجوانان دارند و متأسفانه بسیاری از آسیب دیدگان حوادث سال گذشته از میان افرادی بوده‌اند که اصلاً هیچ نقشی در برپایی آتش نداشته‌اند اما به دلیل نزدیکی یا مجاورت به محل حادثه دچار آسیب دیدگی شده‌اند که باید اطلاع رسانی شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: متأسفانه در چهارشنبه آخر سال قبل جان تعدادی از شهروندان که دچار بیماری بودند به دلیل راهبندان با خطر مواجه شد و نیروهای امدادی نتوانستند بهنگام اقدامات لازم درمانی را به انجام برسانند بنابراین با افرادیکه که به هر نحوی اقداماتی همچون ایجاد مزاحمت برای شهروندان کنند و شادی سلامت مردم را به خطر بیندازند برخورد خواهد شد.

شریعت یار در پایان گفت: با توجه به اینکه در ایام پایان سال بطور طبیعی مردم خود را برای جشن و شادمانی آغاز سال نو آماده می‌کنند و با عنایت به اینکه متأسفانه در سالهای قبل به علت بی‌دقتی و کم توجهی عده‌ای شاهد آسیب‌های جانی و مالی برای برخی از شهروندان بودیم؛ لذا از عموم مردم درخواست می‌کنیم تا با رعایت حقوق یکدیگر از بروز هرگونه حادثه ناگوار برای همنوعان خود پیشگیری بعمل آورند تا به لطف خدا در سایه تعامل و همدلی همگانی بتوانیم شاهد پایان شادی بخش انتهای سال باشیم.