مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه: اختصاص ۱۰میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها

حجت صالحی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق عنوان کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای سیاست دولت و نظام آموزش و پرورش در تربت حیدریه در حال اجراست، لذا در سال ۱۴۰۰ قرار بود میانگین ورودی در رشته‌های مهارتی در تربت حیدریه در شاخص استان ۵۰ درصد باشد که اکنون ۴۰ درصد است و امسال نیز این رقم باید به ۴۵ درصد برسد.

وی افزود: با توزیع تجهیزات آموزشی جذب شده توسط نماینده شهرستان، در تمام مدارس تربت حیدریه در سال تحصیلی آینده حداقل یک کلاس با امکانات آموزشی هوشمند وجود دارد.

صالحی گفت: در حال حاضر ۱۱ مدرسه فرسوده داریم و با پیگیری‌هایی که تا سطح وزارتخانه انجام دادیم تا بهمن ماه شش پروژه نیمه تمام که نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار است به بهره برداری می‌رسد.

محمودی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: امسال در مقطع ابتدای ۲۹۳ نیروی فرهنگی و در مقطع متوسطه ۲۵۰ معلم کم داریم که باید تعدادی را از نیروهای منتقل به تربت‌حیدریه، تعدادی از دانشگاه فرهنگیان و تعدادی هم نیروهایی که از طریق استخدام جذب آموزش پرورش می‌شوند جبران شوند و بقیه کمبود نیرو را با توجه به ۴۸ مدرسه چرخشی با اضافه کار به شاغلین و بازنشسته‌ها را جبران کنیم.

وی افزود: هر چه بتوانیم رتبه‌های زیر هزار و ۱۰۰ را افزایش دهیم نشان می‌دهد تلاش گروهی مثمر ثمری بیشتری انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر رتبه‌های خوبی داشتیم و جزو شهرهای هستیم که رتبه‌ها بصورت مستمر بوده و امسال هم یکی از شاخص‌های ارزیابی رتبه‌های زیر هزار است و خوشبختانه نسبت به سال قبل رشد خوبی داشتیم، بطوریکه در سال ۱۴۰۰ رتبه‌های زیر هزار ۵۵ نفر داشتیم و امسال تاکنون ۷۲ رتبه زیر هزار کسب کردیم که احتمال افزایش این رقم هنوز وجود دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور