مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی: اهدای ۲۷۸۳سری جهیزیه در ایام ماه رجب و دهه فجر / افتتاح ۱۲۰۰ واحد مسکونی

به گزارش اختر شرق؛ رضا سلم آبادی در خصوص اقدامات حوزه فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی در ایام الله دهه فجر بیان کرد: این نهاد همراه با همه مردم، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و… در جهت هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن دهه مبارک فجر تلاش می‌کند و با توجه به اینکه این نهاد با فرمان امام‌ راحل ۲۲ روز بعد از ۲۲ بهمن‌ سال ۵۷ شکل گرفت نشان از نگاه ویژه امام راحل به کمیته امداد و فعالیت‌های مردمی است، تلاش کرده ویژه‌تر در این خصوص گام بردارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان بیان کرد: برپایی نمایشگاههای عرضه تولیدات فرهنگی انقلاب اسلامی در اکثر شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری ویژه جامعه مخاطبان، برپایی نمایشگاه دختران انقلاب و عرضه محصولات عفاف و حجاب که در حوزه اشتغال توسط مجریان طرح‌های خودکفایی تولید شده است به همراه جشن تکلیف در این ایام برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تعداد نمایشگاه‌های برنامه‌ریزی شده را ۱۳ نمایشگاه عنوان کرد و گفت: تجلیل از خانواده‌های مددجوی جهت تکریم آنها برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری همایش‌ها و نشست‌های بصیرت افزایی در سطح استان و توزیع و تحویل جهیزیه به نوعروسان به صورت هدفمند در ایام دهه فجر را از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنکی کمیته امداد در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: در سال جاری بالغ بر ۵۰۰۰ سری جهیزیه در استان توزیع خواهد شد که ۲۷۸۳ سری جهیزیه در دهه مبارک فجر به نوعروسان اهدا خواهد شد و به خانه بخت خواهند رفت.

سلم آبادی تصریح کرد: در حوزه مسکن مددجویی و فعالیت‌های عمرانی در سال جاری ۴۰۰۰ مسکن مددجویی هدفگذاری شده که در دهه فجر ۱۲۰۰ واحد از این مسکن‌های مددجویی با حضور مسئولین‌ محلی تحویل نیازمندان تحت پوشش خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو طرح تجمیعی ساخت مسکن در شهرک شهید رجایی با عنوان پروژه امام رضا علیه السلام در دو هکتار زمین در حال انجام است، افزود: دو هکتار نیز اخیرا واگذار شده است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین یک پروژه مددجویی مسکن در پنجتن در حال اجراست.

سلم آبادی بیان کرد: در حوزه اشتغال در سال جاری ۱۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان پیش‌بینی شده که ۳۴ هزار فرصت شغلی با استفاده از این تسهیلات ایجاد خواه شد که تاکنون ۳۰هزار فرصت شغلی به بهره برداری رسیده و ۲۰۰۰ از این ۳۰۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از طرح‌های اشتغال شروع شده و نیازمند پایدار‌سازی است تا خانواده با درآمد مستمر مستقل شود، خاطرنشان کرد: سرود حماسی پرچم افتخار در کمیته امداد کشور تهیه و گروه‌های سرود در سطح استان در مناسبت‌های مختلف دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد در روز ۲۲ بهمن است، گفت: همه ساله در مسیر راهپیمایی ۸ پایگاه اکرام برای ثبت نام از نیکوکاران برای حمایت از ایتام برپا می‌شود.

سلم آبادی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه ها در ایام دهه فجر، اجرای طرح مفتاح الجنه است که در قالب این طرح مسئولین محلی به عیادت بیماران زمینگیر و صعب العلاج می‌روند و با نخبگان تحت حمایت کمیته امداد دیدار دارند که ۳۰۰ مورد در سطح استان در این ایام پیش‌بینی شده است.