در سلسه عصر شعرهای ملی «جان فدا» تاکید شد؛مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی مسیر رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب است

به گزارش اخترشرق؛ سلسه عصر شعرهای ملی «جان فدا» با محوریت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر تبیین مکتب سردار دل‌ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ غلامحسین قنبری، مدیرکل ثبت و احوال استان خراسان رضوی و جمعی از شاعران بومی و افغانستانی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در این ایام بیش از گذشته جای خالی سردار حاج قاسم سلیمانی احساس می‌شود و جالی خالی منش و مکتب او بسیار محسوس است.
وی از حاج قاسم به عنوان پرچم‌دار ولایتمداری یاد کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مبنی برعدم معرفی شخصیت سردار بصورت ماورائی، اظهار کرد: برای این تعریف ابتدا باید بدانیم چگونه یک فرد می‌تواند به این درجه برسد.
وی تاکید کرد: وصیتنامه سردار را کلمه به کلمه بخوانید و تبلیغ کنید چرا که می‌تواند محور گام دوم انقلاب شود و راه و مسیر رسیدن به این مهم را فراهم سازد.
حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان اظهار امیدواری کرد برگزاری این قبیل برنامه‌ها زمینه‌ساز تبیین شخصیت واقعی و عینی سردار کمک کند.
وی ضمن تشکر از حضور شاعران بومی و افغانستانی در این‌محفل، گفت: این حرف ما، حاج قاسم و حاج قاسم‌ها است، هر آنچه که امروز انجام می‌دهیم جز برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) نیست.

همچنین در این آئین غلامحسین قنبری، مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی و جمعی از میهمانان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کارت عضویت یکساله کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد مقدس به ایشان اهدا شد.

در ادامه شاعران حاضر در جلسه به خوانش اشعار خود پرداختند.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث