جشنواره کتابخوانی رضوی باعث ایجاد پیوند معرفتی با امام رضا (ع) شده است

به گزارش اخترشرق؛ آئین رونمائی از پوستر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تجلیل از فعالان یازدهمین دوره آن با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ مرتضی کرباسی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدا علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در خصوص برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: به جرأت می‌توان گفت این جشنواره در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جریان کتابخوانی جامعه اعتبار بخشید؛ چرا که هیچ جشنواره‌ای با این کیفیت و کمیت همراه با پوشش اقشار و اصناف مختلف جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار نشده است.
وی تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی را می‌توان یک اقدام عملی و جریانی عملیاتی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ذیل پرچم ولی نعمت ایران، حضرت امام رضا (ع) دانست و به پیشگاه این امام همام عرض کرد؛ تلاش ما در مسیر فرمایش شما مبنی بر آشنایی مردم با زیبایی‌های کلام شما است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خطاب به مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: شما می‌توانید با ثبت خاطرات خود از برگزاری این جشنواره و بازخورد اقشار مختلف از خوانش منابع جشنواره، یک تجربه زیستی موثر را به یادگار بگذارید و آن را تبدیل به پرچم برافراشته در حوزه رضوی در جهان اسلام کنید.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی پرچمدار فعالیتهای کتابخوانی و به نوعی میزبان اصلی جشنواره کتابخوانی رضوی است، افزود: به این نکته توجه داشته باشید که این جشنواره نه تنها در حوزه کتابخوانی بلکه در اعتباربخشی به جایگاه کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی و خادمین دانایی امام رضا (ع) نیز نقش موثری داشته است. همچنین نقش به سزایی نیز در افزایش سرانه مطالعه ایفا کرده است.
علی‌اکبر سبزیان جشنواره کتابخوانی رضوی را عاملی موثر در ایجاد پیوند معرفتی مردم با امام رضا (ع) دانست.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توجه ویژه ایشان به امر کتابخوانی، اظهار کرد: با دقت در منظومه فکری ایشان می‌توان به کلید واژه «ایران کتابخوان» برسیم. دستیابی به این مهم جز با انجام فعالیتهای موثر فرهنگی و حضور مستمر و پررنگ در حوزه ترویج فررهنگ کتاب و کتابخوانی امکانپذیر نخواهد بود.
وی ضمن تقدیر از تلاش و زحمات کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: تمامی دستاوردهای ذکر شده در حوزه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی جز با تلاش و همیت شما افسران جبهه دانایی محقق نخواهد شد. امیدوارم همچنان با انجام ابتکارات و نوآوری‌های موثر این پرچم را در اهتزاز نگه داشته و باعث رویدادهای فرهنگی موثرتری شوید.
علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تشکر از مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: با توجه به برخی محدودیتهای موجود در منابع مالی دولتی، استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی بدون شک سرمنشأ اتفاقات موثری خواهد شد.
وی همچنین در پایان با بیان اینکه این مجمع نخستین تشکل قانونی خیرین کشور در حوزه کتابخانه‌ها است، خواستار پیگیری روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستانها به منظور ایجاد دفاتر مجامع خیرین در سطح شهرستانها شد.

گفتنی است، در پایان این آئین از پوستر دوازهمین جشنواره کتابخوانی رضوی رونمایی شد. همچنین برخی از کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهرستانها به بیان خاطرات و تجربیات خود از برگزاری دوره‌های پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث