تدارک ویژه مشهد برای ایام چراغ برات

به گزارش اختر شرق؛ مهدی علی‌آبادی، مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد، در نشست خبری با خبرنگاران که به‌مناسبت چراغ برات در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اکنون سه آرامستان تحت نظارت داریم که شش آرامستان داخل شهر هستند که اجازه دفن در آنجا ندارند، اما ما نظارت می‌کنیم. به سمت این می‌رویم که این آرامستان‌ها را به فضای سبز تبدیل کنیم و یکسان‌سازی شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه قریب به ۴۰۰هزار متوفی در بهشت رضا دفن شده‌اند، مشهد شهر زائرپذیری است و ۳۵درصد متوفیان از شهرستان هستند، گفت: مدت زمان پذیرش و دفن متوفی از ۱۴۰ دقیقه در سال جاری به ۱۳۳دقیقه رسیده است و اگر دسترسیثبت احوال نیز در اختیار ما قرار بگیرد، حدود ۱۰ دقیقه دیگر زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین در کنار خدمات عمومی که به شهروندان ارائه می‌شود، همچون مناطق شهری با مسائلی همچون معابر، فضای سبز، رفت و روب، ترافیک، سد معبر، تاسیسات، آب شرب و… مواجه هستیم.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه ما، توسعه آرامستان‌ها است، تصریح کرد: ۲۳ هکتار تملک شده تا به آرامستان اضافه شود. همچنین تنهاآرامستانی در کشور هستیم که امکان توسعه را داریم، زیرا پیرامون آرامستان امام رضا زمین خالی قرار دارد و از همه مهمتر قابلیت دسترسی اتوبان، کنار گذر شمالی، ریل قطار و… است تا آرامستان توسعه پیدا کند و تا سال‌ها آرامستان متمرکز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حال آماده‌سازی سالن معراج هستیم و سردخانه نیز ظرفیت ۷۰۰ متوفی را دارد. یکی از کارهایی که سازمان انجام می‌دهد بحثساخت قبور است؛ قطعات خاصی اعم از قطعه شهدا، خانواده شهدا، اصحاب شهدا، نام آوران و اهدا کنندگان زندگی وجود دارد.

خبرنگار: زهرا بیات