آموزشگاه استثنایی سه کلاسه در منطقه محروم جنگل از توابع شهرستان رشتخوار احداث می شود

به همت خیرین نیک اندیش خیریه فرشته های روستا یک مدرسه سه کلاسه استثنایی برای دانش آموزان معلول بخش ۳۰ هزار نفری جنگل از توابع شهرستان رشتخوار احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اختر شرق؛ مدیر آموزش وپرورش رشتخوار ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز گفت : بیش از سه هزار دانش آموز و فرهنگی در بخش جنگل به تحصیل و تدریس مشغول هستند که به دلیل نبود مدرسه استثنائی در بخش جنگل اکثر دانش آموزان معلول به دلیل دوری از مرکز شهرستان و هزینه های موجود برای خانواده معلولان از ادامه تحصیل منصرف می شوند و احداث این آموزشگاه گامی مهم برای جلوگیری از ترک تحصیل این قشر در بخش جنگل است.
دکتر محمود ذباح در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش گفت: کودکان فرشتگان روی زمین هستند و هر کس این فرصت را پیدا کند که برای تحصیل و تعلیم و تربیت این فرشتگان نقشی داشته باشد سعادتمند است.

مدیر آموزش وپرورش رشتخوار گفت: جهل و نادانی ریشه همه مشکلات و ناکامی هاست و هر چقدر ملتی آگاه و باسواد باشد به خوبی بر مشکلات فائق می آید و با جدیت باید گفت بهشت در همین دنیا قابل دست یافتن است و کلید آن علم و دانش است.
وی یکی از ملاک های ارزیابی توسعه و پیشرفت کشورها آموزش و پرورش ذکر کرد وگفت: ما هم اگر در این عرصه قوی باشیم به جایگاه علمی کشور کمک کرده ایم لذا امیدواریم خیرین همچنان در کار مدرسه سازی مشارکت کنند تا آینده کشور تضمین شود.
شهرستان رشتخوار دارای ۱۳هزار دانش آموز ودو هزار فرهنگی دارد که این شهرستان فقط از یک آموزشگاه استثنایی که حالت کانکس است برخوردار بوده و می طلبد وزیر آموزش وپرورش در سفرش به رشتخوار که قول احداث آموزشگاه استثنایی را به رشتخوار دادند تحقق یابد و جلو ترک تحصیل دانش آموز معلول گرفته شود .